Mä oon nyt kolme päivää ollut poikien kans kotona ja meillä on ollut ihan hurjan kivaa! Ollaan tehty parin tunnin kävely lenkkejä, Peetu pyörällä ja Leevi rattaissa. Selän takia ollut sairaslomalla. Leevi viime viikolla hyppäs mun selän päälle kun makasin mahallani lattialla ja luin Peetulle kirjaa. Siitä asti se on vaivannut. Mutta vaikuttais, että noilla pitkillä kävely lenkeillä on ollut hyvä vaikutus selkään. Ei se enää ole kipeä. Tänään istutettiin poikien kans raeruohot. Pojat kävi aluksi ainakin minuutin välein kahtoos, että joko ne on kasvanu. Nyt illalla oltiin katsomassa näitä:

453907.jpg

S-etukortilla sai konserttiin liput 5 euroa kappaleelta. Huomattavasti miellyttävämpi hinta kuin normaali hinta joka olis ollut 13 euroa per lärvi.

Katossa meni mielenkiintoisia valoja. ;D

453905.jpg

Peetu katseli keskittyneesti ja leikki, tanssi ja lauloi paljon mukana. Juu-u, meitsin pällihän se sielä taustalla. ;)

453906.jpg

Mä oon tehny kaverin muksulle jakkua uudesta Modasta. Se röyhelö jakku. Mutta en mä oikein saa sitä röyhelöä onnistumaan. Siitä ei vain tule hyvän näköistä. Ohje röyhelöön menee näin:

"Luo 5 s. 1.krs: neule 5o, luo krs:n loppuun 7s. 2.krs: Päätä 7 s ja neulo 5 o. 3.krs: 1o, 2 o yhteen, lk, 2 o, luo 7s 4. krs: Päätä 7 s ja neulo 5 o. Toista kierroksi 1-4"

Vinkkejä tuon tekemiseen? Tuon 7 silmukan luominen kierroksen loppuun ei vain ota luonnistuakseen siististi. Mä vähän ajattelin, jos virkkaisin siihen reunaan jonku röyhelön tapaisen. Ärsyttää muuten aika kovasti nuo Modan langan kulutuksen arviot. Tuohon jakkuun oli arviotu kuluvaksi lankaa 200g. Nyt on kulunut noin 100g ja kaikki kappaleet on tehty, puuttuu ainoastaan kasaaminen ja se röyhelö.

Nyt blogikierrokselle ja sitten jakkua kasaamaan.